Maverick, pizzas and cocktails by Victoria



Det var en søndagskveld i begynnelsen av september da lufta var varm og jeg hadde vandret rundt i London i kun tre dager (og hadde tre måneder mer med londonvandring foran meg). Så kom Maiken også til London, jeg var velkomstkomité på Victoria station, og sammen gikk vi til studenthuset som allerede føltes litt som hjemme for meg, på en surrealistisk, fjern måte.

Hun dumpet tinga inn på hybelrommet sitt før vi gikk på restaurantjakt og fant en av de beste pizzastedene jeg har vært på i London faktisk (når jeg ser tilbake nå). 


//
I went here back in September, only a few days after I arrived. It seems so long ago now – the days when we had three months of London-living in front of us. And it all started here, with the best pizza and cocktails I've had in these months. Just chunky, crispy, and thin enough, with all the good stuff you want on your pizza, we celebrated one of our first nights out of many. Mojitos in jam jars, empty camera memory stick, and plans to go to the Penthouse for a welcoming party later. Perfect.




Alle pizzaene koster mellom 7 og 9 pund, med mozzarella, tomater, parmaskinke, pesto, og alt godt. De har happy hour med to for én cocktail mellom klokken fem og syv, og ellers er cocktailene 8 pund og serveres i syltetøyglass. Noen av alternativene er mango- og gulrotmargarita, mojito og "breakfast sex". Pizzaene er digge, passe chunky og passe tynn bunn, litt skorpe, litt crispy. NAM.




Om du har noen timer før toget eller kommer skrubbsulten rett fra flyplassen til Victoria Station, er dette ikke et dumt sted å finne roen og mette matlysten. Som de skriver på hjemmesiden sin;

"Hope comes in the form of pizza and cocktails."


Foto: Maiken

Comments

Popular Posts