Côte, Soho


Du senker garantert skuldrene. Den dempede belysninga, lyden av summende prat, rolige, smilende kelnere som forteller deg alt du vil vite om menyen.

//
If you can't relax in here, you probably can't relax anywhere. Perfect lighting, comfortable couches and chairs, waiters taking their time to recommend, explain and talk just enough, but not too much.




"Roasted duck breast (served pink) with gratin potato and a griottine cherry sauce"


Jeg spiste and - og det er helt klart mitt beste måltid i London (men ikke den billigste altså). Dette er ikke (for min del) hverdagskost, og prisene er ikke direkte studentvennlige, men du er garantert deilig mat og god stemning. I alle fall var det vår opplevelse. Men så var jo hele kvelden så fin, og spesiell; siste kveld med familien på besøk her i London, som avslutning på noen gode, avslappende dager som minnet meg på hvorfor jeg gleder meg til å komme hjem igjen også.






Crêpe with Grand Marnier
warm crêpe with orange, Grand Marnier and vanilla ice-cream



You could always fit some dessert, at least share some for a sweet finish. We chose these two, perfectly made. I am a passionate fan of pancakes, but this crêpe with orange and Grand Marnier was a little too different for me (but that might just be my not-so-sophisticated taste talking). The créme brûlée on the other hand - HEAVEN in a pot.



Crème Brûlée
classic caramelised vanilla custard 



Foto: KRISTINEMG

Comments

Popular Posts