Happy Diwali!


"Come, I have something for you", sa Shefali og guidet meg med til rommet hennes lenger borte i gangen.

Moren hennes hadde kjøpt flere sarier (sånne fiine sjal som indiske damer bruker) på markedet i India, og sendt i posten til datteren. Min egen sari, special delivery fra India. Shefali hadde laget mat, og pyntet på rommet sitt med lys og frukt osv (som offergaver). Den hinduistiske lysfesten divali feires i oktober-november i India, for gudinnen Lakshmi som velsigner hjemmet.



Jeg ble snurpet inn i den lange sarien (har lite håp om å klare å ta den på riktig selv), og deretter fikk jeg "arabian eyes" ved hjelp av Basmas sminkeevner. Vi hørte indisk musikk og Shefali ba og vi danset.




På menyen sto tradisjonelt indisk, med ris, bønner og stekt cottage cheese, poteter og erter i en sterk saus. Sammen med en appelsinkake, og litt diverse godteri som smakte omtrent som marsipan, i tillegg til en hvit, melkeaktig grøt med noen nøtter i. Hvorfor spare desserten til slutt, når man kan spise alt på en gang? 





Vi trippet avsted (trippet fordi sarien er litt for stram rundt bena til at noen kjempeskritt er fysisk mulig) bort til Big Ben og London Eye.

"Oh, you are so beautiful, can I take a picture with you guys?"
Antakelig var dette det nærmeste jeg noen gang kommer min drøm om å jobbe som prinsesse i Disneyland i Paris. Nå vet jeg hva jeg skal ha på meg neste gang jeg trenger litt oppmerksomhet. Heh.






Foto: KRISTINEMG / random forbipasserende

Comments

  1. Du see amazing ut! Helt klart født på feil kontinent, missy. Happy Diwali <3

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts