Dinner in bed





Etter en lang dag med masse butikker, kjøpte Maiken thaichicken og jeg sushi fra sjappa borti gata. "Cougar town" og pysj hjelper også.


Jeg kan vel ikke vandre rundt i storbyer hele dagen, hver dag i en uke uten å merke det. Så i dag merker jeg det i halsen. Det er så varmt noen dager, over tjue grader, så man kler seg etter det. Antrekket passer ikke like godt til kjøligere høstkvelder, hvor jeg da fortsatt befinner meg ute i byen, på leting etter diverse merkelige ting man glemmer at man trenger i en hybel. Som q-tips, såpe, flere sokker, en kopp, en gaffel. Sånne unødvendige nødvendigheter som gjør livet litt enklere. 

Tankene om nye steder og nye ting og en ny hverdag, er positive tanker. Tenker bare på det fine med alt som er nytt, spennende, uoppdaget, uopplevd. Tenker ikke på all tiden som går til å finne alle tingene man trenger. Tenker ikke på at det er mulig å bli så full av nye inntrykk, at det resulterer i tomhetsfølelse. Heldigvis går den over, og heldigvis er det ingen bedre kur enn bare å komme seg ut og traske rundt i de enorme folkemengdene her i byen. Å bli lost i nye gater og nye ansikter, fyller opp tomrommet hvor tomhetsfølelsen befant seg. 



Foto: KRISTINEMG/Maiken

Comments

Popular Posts