Bergenweekend


Sto opp insane tidlig fredag og fløy bort fra lille bygda og nedover kartet til Bergen. Én måned i Volda, og mellomstore Bergen gir meg allerede en smule storbysjokk. Så mange nye ansikter og høye bygninger. Du vet du har vært for lenge i Volda når synet av Hennes & Mauritz og McDonalds gir deg shopoholikertendenser. Nei, men spøk til alvor; etter en tidlig flytur landet jeg i Bergen kl 8 fredag morgen, og fikk tre fine dager med fine folk (som man så fint sier i bloggverdenen vår).




Mye av fredagen ble brukt til sushi, omvisning og kamerashopping med Martin. Deretter gikk turen videre til et av mine favoritt jentekollektiv; leiligheten til Martine, Veronica, Gunhild, Guro og Pernille. FOR et hyggelig hjem de har funnet seg.




Fredag kveld og rolig jentekveld. Men så var det en fristende innflyttingsfest borti gata, så vi joinet den etter tacomiddag og prat hjemme. Sen, bra kveld!






Lørdagsmorgener som de bør være: lang frokost, trommende regndråper på loftvinduene og en dag helt fri for planer. Tekopper og rundstykker og godprat rundt bordet, etterfulgt av litt "New Girl" på skjermen før jeg og Martine til slutt våget oss ut i været for litt shopping og mest kikking.






Lørdag kveld = nachokveld. Deretter ble stua etterhvert fyllt opp med folk som ville vorse.






Og så tuslet jeg og Martine mot naturhistorisk museum i Bergen for å være med på Raffdesign-festen. En natt på museet. Bortsett fra at vi ikke fikk lov til å snike oss inn og se utstillingene i museet såå var natten akkurat slik som en natt på et museum bør være.



Søndagen var egentlig planen å hoppe på en buss på formiddagen, men så booket jeg et sent fly istedet. When in Bergen, u know.. Regnet ute passet perfekt til stemningen inne. Etter en ganske humpete flytur fra Bergen med mellomlanding i Florø, var jeg igjen tilbake i bygda mi. Og det er fint det også.


Foto: KRISTINEMG


Comments

Popular Posts