"A fool thinks himself wise, but a wise man knows himself to be a fool." William Shakespeare



" It is never too late to be what you might have been. "

George Eliot


"Much education today is monumentally ineffective. All too often we are giving young people cut flowers when we should be teaching them to grow their own plants."

John W. Gardner 







"I'd rather have roses on my table than diamonds on my neck. "

Emma Goldman



"I like to listen. I have learned a great deal from listening carefully. Most people never listen."

Earnest Hemingway

Bilder: KRISTINEMG


Mamma har bursdag. Utenfor vinduene er himmelen og landskapet uendelig grått. Inne er det pyntet med rosa. For å lyse opp, fargeklatter. En dag fri, i dag, neste fridag er 17. mai. Kroppen er sløv av allergitabletter og hodet er tungt. Jeg liker å bruke penger på velvære, og jeg liker trist gråvær når det er stearinlys på bordene inne. Og en peis og et pledd. Og plutselig er stua full av familiemedlemmer i alderen 19 til 92. Så uendelig langt et liv kan være, like uendelig som det tåkedryppende landskapet utenfor vinduene mine. Ser konturer av trær og veier, men kan ikke se hvor veiene fører eller hvor trærne ender. Tror jeg drar til Volda i august. Og utveksling neste høst, om et år. Mer vet jeg ikke. Vi snakker om spanske bøker og døden. 
"Det eneste helt sikre her i verden er døden" ("Ingen skriver til obersten")
Resten er bare tåke..

Comments

  1. Gratulerer med den viktige avgjørelsen! Det blir nok veldig spennende! :-) klem fra trekløveret i nord

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk dere tre! Ja, føler at det er en bra avgjørelse :)

      Delete
  2. Replies
    1. Jaa! Får se om jeg kommer inn i det hele tatt da, men tror det kan bli bra :D

      Delete

Post a Comment

Popular Posts