Buenos Aires, he llegado!


BA


Hvor nydelig er Buenos Aires ovenfra i morgentimene når byen sakte, men sikkert begynner å våkne til liv. Klokken var ca halv åtte på morgenen, Argentinatid, (ca 12/13 i Norge?) da flyet gjorde seg klar for landing. Det var helt greit å komme seg ned på jorda igjen da, etter 13 timer og 22 minutter i lufta i strekk, og sammenlagt maks 20 minutter søvn.




Haley & Helene (roomiene mine) foran den 10-fils-brede avenuen i BA
Noe av det som farger bygatene, selv på vinter/vårdager som denne, er all graffittikunsten på omtrent hvert gatehjørne.

I et lite, rødt lokale med noen trebarstoler og en liten disk, stoppet vi for litt calzonelignende mat med kylling.


Man må jo like et land med et rosa regjeringsbygg.
Meg og Helene.

Foto: KRISTINEMG


Vi har gått rundt i nærområdet noen timer i dag, etter å ha fått tildelt rom og fått litt info. Det er rundt fem grader, og da vi kom ut fra flyplassen (tidlig på morgenen vel og merke) ble pusten vår til frostrøyk og luften var klar og vinterlig. Allikevel var en topp og en skinnjakke akkurat passe mye klær.

Argentinerne er et pent folkeslag, Buenos Aires er ubeskrivelig enormt og ganske magisk, og jeg er nesten forelsket allerede. I byen altså… Ellers bor vi på et koselig, stort, 100 år gammelt hostel, med en stor takterasse med utegrill, planter, utsikt over uendelig med storbytak, røde og gule solsenger, og turkise vegger. Jeg deler rom med tre bra jenter, og rommet er overraskende stort. Bilder kommer snart! Føler meg allerede litt hjemme her oppe i min egen lille krok, på en slags hems på rommet.

Du vet du har valgt riktig drøm, når du smiler som om du skulle vært en dum, forelska tenåring, bare ved synet av gamle og nye hus tett i tett. En ny by. Sånn er bakgrunnsteppet for denne drømmen. Og det passer meg perfekt.


Comments

  1. Nydelige bilder, Kristine. Gleder meg til å se mer!

    ReplyDelete
  2. Herlig.. merker jeg er småmisunnelig:) hihi=) kos deg videre!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehhe, er ganske bra jaa :) Takk, det skal jeg!

      Delete

Post a Comment

Popular Posts