Ikke les om du har en dårlig dag


Jeg skal på ingen måte påstå at jeg hopper ut av senga med et smil hver morgen. Men vil allikevel påstå at jeg er en morgenperson. Man kan fortsatt være morgengretten og nattmenneske, selv om man elsker å stå opp tidlig ("tidlig" definert av vanlige mennesker).

Men i dag var en sånn dag hvor smilet var på plass lenge før øynene var klare for å aktiveres. Vet ikke hvorfor. Kanskje fordi jeg kun har skole fra 15 til 17 i dag. Kanskje fordi jeg spiste nachos med Karianne på "loco mexicano". Eller kanskje fordi foreldrene mine kommer til byn i morgen. Kanskje fordi det var fullt av julegodteri og julekalendere på Sainsburys. Kanskje bare fordi jeg bor i London.




Ja, det er idyll å spise frokost på gulvet. Og ja; det er 16 grader utenfor vinduet mitt og jeg tørker klær på studentvis (fordi tørketrommelen gjorde en dårlig jobb).


Foto: KRISTINEMG


Før klokken var ti hadde jeg vasket klær og sengetøy, ryddet rommet, diskutert studielån i Norge vs India på felleskjøkkenet, skiftet fra bukse til shorts (!) og skrevet oversikt over innleveringer og presentasjoner for de resterende seks ukene med skole her (hjem om 7 uker ...). Og vandret gatelands med solbriller og innsett at det var altfor varmt å ha på både t-skjorte og hettejakke klokken 10.

Jeg hater forresten å lese slike innlegg på dager hvor jeg virkelig ikke får gjort noe med livet annet enn å mate meg selv med dårlig tv og dårlig mat. Så jeg vet hvordan du har det.


Comments

  1. Akkurat noe slikt jeg trengte å lese i dag. Litt lykke i hverdagen er undervurdert, Kristine.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts